A Vertikál Nonprofit Zrt., mint fővállalkozó látja el a hulladékszállítási feladatokat Csobánkán.
KOMMUNÁLIS HULLADÉKSZÁLLÍTÁS
A Verikál Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: szolgáltató) a kommunális hulladékot azon ingatlanoktól szállítja el, amelyek rendelkeznek hulladékszállítási szerződéssel, valamint a díjfizetés rendezve van.
A szállítás időpontja minden hét csütörtök (ünnepnapokon is). A hulladék begyűjtése reggel 06:00 órától kezdődik.
SZELEKTÍV HULLADÉKSZÁLLÍTÁS
A szelektív hulladékszállítást házhoz menő rendszerben biztosítja a szolgáltató, korlátlan mennyiségben. A szelektíven gyűjtött műanyag és fém hulladék, valamint papír hulladék bármilyen áttetsző zsákban kihelyezhető. A nem áttetsző zsákban kirakott hulladékot a szolgáltató nem szállítja el. A szelektíven gyűjtött hulladék bármilyen méretű szabvány edényzetben (kukában) is kihelyezhető, de azon fel kell tűntetni milyen jellegű hulladék található benne (műanyag/fém, vagy papír).
A szelektív hulladék közé üveget ne helyezzen, azt a Coop áruház hátsó parkolójában kihelyezett tárolóedényekből üríti a szolgáltató.
A szolgáltató csak a tiszta, kimosott szelektív hulladékot szállítja el.
A szállítás időpontja minden hónapban a hulladéknaptárban megjelölt szerdai nap.
Egyéb napokon a papír, a műanyag, a fém és üveg csomagolási hulladékot az ország bármelyik MOHU telephelyén ingyenesen lehet leadni¸ magyarországi lakcímkártya felmutatásával. Csobánkához legközelebb eső hulladékudvar Szentendrén, és Pilisvörösváron működik.
A hulladékleadás szabályairól, és esetleges mennyiségi korlátairól a hulladékudvarok honlapján tájékozódhat.
KOMPOSZTÁLHATÓ HULLADÉK (ZÖLDHULLADÉK) SZÁLLÍTÁS
A szolgáltató házhoz menő rendszerben, az alábbi módon kihelyezett zöldhulladékot gyűjti be korlátlan mennyiségben:
- A szolgáltató által biztosított, „VERTIKAL” logóval ellátott, biológiailag lebomló zsákban,
- kosarakban, ládákban, kartondobozokban kihelyezett füvet és a falevelet. (A tárolóedények tartalmát a rakodók a hulladékszállító járműre öntik, és azokat visszahelyezik az ingatlanok elé.)
- maximum 1 méter hosszúságúra vágott, biológiailag lebomló zsinórral összefogott kötegelt gallyakat.
Mivel a lebomló zsák tartalmának egyenkénti ellenőrzésére nincs mód és idő, ha bármi erjedő gyümölcs, zöldség, vagy más, nem zöldhulladék belekerül, azt a zöldhulladék udvar a szállítótól nem veszi át. Ezért kérjük a lakosságot, hogy a kiborítható edényzetet részesítsék előnyben!
A szállítás a hulladéknaptárban megjelölt napokon történik, reggel 06:00 órai kezdettel.
A szolgáltató évi két alkalommal a kihelyezett karácsonyfák elszállítását is biztosítja.
A település rendezettségének fenntartása érdekében csak az elszállítást megelőző nap este, vagy a szállítás napján reggel 6 óráig tegyék ki ingatlanjaik elé a zöldhulladékot!
Egyéb információk:
Hulladékszállítási szerződéssel rendelkezőknek 8 db biológiailag lebomló zsák biztosított évente. Ezek átvehetők a Polgármesteri Hivatalban a lakcímkártya felmutatásával. Településünkön plusz zsák vásárlására jelenleg nincs lehetőség.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a levágott füvet, a már nem ehető gyümölcsöt, zöldséget lehetőség szerint ingatlanjaikon belül komposztálják. Amennyiben nincs komposztálójuk, úgy az erjedő gyümölcsöt vagy zöldséget NE tegyék a zöldhulladékhoz, mert az ágdaráló az ilyen jellegű hulladéktól eltömődhet, károsodhat. Ha a szolgáltató rakodói ilyen fajtájú vagy kommunális hulladékot észlelnek a zöldhulladék között, akkor azt nem szállítják el!
Az új hulladékgazdálkodási rendszer életbe lépésével az önkormányzat nem kezelheti (nem gyűjtheti, nem szállíthatja, és nem tárolhatja) a lakossági hulladékot, ezért a jövőben nincs lehetőség a „Zöldudvar”-ban zöldhulladékot elhelyezni.
A hulladéknaptárban megadott időpontok között a zöldhulladékot Szentendrén, a MOHU telephelyén ingyenesen lehet leadni¸ magyarországi lakcím kártya felmutatásával. A leadás szabályairól, és esetleges mennyiségi korlátairól a hulladékudvar honlapján tájékozódhat.
LOMTALANÍTÁS
A lomtalanítást házhoz menő jelleggel, évi egy alkalommal ingyenesen végzi a szolgáltató, előre egyeztetett időpontban. A lomtalanítás körébe tartozó maximum 3 köbméter hulladékot (bútordarabok, székek, ágyak, ágybetétek, matracok, szőnyegek, ruhaneműk, kerti bútorok, gyerekjátékok, stb.) az ingatlan elé a szállítás reggelén 6 óráig kell kikészíteni. A nagydarabos lom (pl.: bútor) kivételével a kisebb méretű lomot kizárólag bezsákolva, kötegelve szállítja el a szolgáltató.
Nem tartozik a lomtalanítás körébe, ezért a szolgáltató a szolgáltató lomtalanítás során nem szállítja el az alábbi hulladékot:
- gally, salak, trágya, szalma, egyéb növényi és állati hulladék, építési, bontási hulladék, egyéb mezőgazdasági, vagy ipari hulladék;
- elektromos, elektronikai készülékek;
- veszélyes hulladék;
- a heti hulladékszállítás körébe tartozó hulladék (háztartási és szelektíven gyűjthető hulladék.
A lomok elszállításának feltétele, hogy az ingatlan tulajdonosának ne legyen szemészállítási díjhátraléka.
A lomtalanítás igénybevételéhez (időpont, elszállítandó hulladék, stb.) egyeztetni szükséges a szolgáltatóval az ügyfélszolgálati elérhetőségeken. Lomtalanításra időpontot csak szabad helyek függvényében tud biztosítani a szolgáltató.
A meghirdetett időpontok között a lomot az ország bármelyik MOHU telephelyén ingyenesen lehet leadni¸ magyarországi lakcím kártya felmutatásával. Csobánkához legközelebb eső hulladékudvar Szentendrén, és Pilisvörösváron működik. A lomok leadásának szabályairól, és esetleges mennyiségi korlátairól a hulladékudvarok honlapján tájékozódhat.
VESZÉLYES HULLADÉK
A lakosságnál keletkező veszélyes hulladékot (kiürült festékes dobozok, olajos flakonok, gumiabroncsok, fékfolyadék, fagyálló, akkumulátorok és elemek, veszélyes anyagokat tartalmazó, kiselejtezett elektromos és elektronikus berendezések, stb.) az új hulladékgazdálkodási rendszerben a MOHU végezheti, ezért az önkormányzat – a fentiek miatt – lakossági veszélyes hulladék begyűjtési napot 2024-től nem szervez.
A veszélyes hulladékot ország bármelyik MOHU telephelyén ingyenesen lehet leadni¸ magyarországi lakcím kártya felmutatásával. Csobánkához legközelebb eső hulladékudvar Szentendrén, és Pilisvörösváron működik. A veszélyes hulladék leadásának szabályairól, és esetleges mennyiségi korlátairól a hulladékudvarok honlapján tájékozódhat.
EGYÉB HULLADÉKOK
Az üveg hulladékot a Coop áruház mögötti hulladéköbölben található szelektív tartályokba tudják elhelyezni, amelyeket a szolgáltató havonta két alkalommal üríti.
Itt találhatóak a használt sütőolaj-gyűjtő és használt fényforrás-gyűjtő tartályok is.
A Polgármesteri Hivatalban (Csobánka, Fő út 1.) és a Baross Péter Közösségi Tér és Könyvtár (Csobánka, Béke út 4.) épületében is található egy-egy használt szárazelem-gyűjtő tartály.
Kérjük használják őket felelősen!
A lejárt szavatosságú gyógyszereket az ország bármelyik gyógyszertára átveszi.
ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
A szolgáltatással, szerződéskötéssel, szállítással, időpontokkal, esetleges panasszal kapcsolatban az alábbi elérhetőségeken a szolgáltatót keresse:
Postacím: 8154 Polgárdi, Szabadság u. 26.
E-mail cím: ugyfelszolgalat@vertikalgroup.hu
Telefonszám: +36 22 576-070
https://ugyfelszolgalat-vertikalgroup.hu/lakossagi-ugyfelek/lakossagi-ugyfelek/csobanka
A szolgáltató minden hónap utolsó pénteki napján 8:00-12:00 óra között személyes ügyfélfogadást tart a Polgármesteri Hivatal szociális irodájában, ahol lehetőség van a szerződéskötésre (új beköltözők vagy eddig szerződéssel nem rendelkezők részére), a szolgáltatással kapcsolatos ügyintézésre.
Itt hívjuk fel a figyelmet, hogy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás kötelezően igénybe veendő szolgáltatás, ezért kérjük, hogy akiknek nincs hulladékelszállítási szerződése, mindenképpen kösse meg azt mielőbb, a település tisztasága, és annak érdekében, hogy a háztartásban keletkezett hulladékot a szolgáltató rendezetten elszállíthassa!
Üdülőingatlanok, vagy időlegesen használt ingatlanok esetében is kell szerződést kötni, de itt lehetőség van hónapokban vagy negyedévekben meghatározott mértékű használati szezon megjelölésére. A fizetendő közszolgáltatási díj megállapításánál a használati szezon időtartamát kell alapul venni, de az nem lehet kevesebb az állandó lakóingatlan tulajdonosára meghatározott éves díj 50%-ánál.
Díjtételek:
Szerződhető edény méret Heti egyszeri ürítés | Edényzet egyszeri ürítési díja | Edényzet negyedéves ürítési díja | Edényzet éves ürítési díja |
természetes személy ingatlanhasználó | |||
60 literes edény | 207 Ft | 2.691 Ft | 10.765 Ft |
80 literes edény | 276 Ft | 3.588 Ft | 14.352 Ft |
120 literes edény | 415 Ft | 5.399 Ft | 21.596 Ft |
240 literes edény | 832 Ft | 10.814 Ft | 43.256 Ft |
1100 literes edény | 3.804 Ft | 49.447 Ft | 197.789 Ft |
nem természetes személy ingatlanhasználó | |||
120 literes edény | 462 Ft | 6.0008 Ft | 24.036 Ft |
240 literes edény | 925 Ft | 12.019 Ft | 48.076 Ft |
1100 literes edény | 3.804 Ft | 49.447 Ft | 197.789 Ft |
Letölthető adatlapok
Új fogyasztó bejelentő adatlap | Letöltés |
Szüneteltetés bejelentő adatlap | Letöltés |
Szolgáltatás visszaállítása | Letöltés |
Postacím változás bejelentő adatlap | Letöltés |
Névváltozás bejelentő adatlap | Letöltés |
Megszüntetés bejelentő adatlap | Letöltés |
Használóváltozás bejelentő adatlap | Letöltés |
Edényzetváltozás bejelentő adatlap | Letöltés |
SZÁMLÁZÁS
A szolgáltatási időszakokra vonatkozó számlákat a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. fogja kiállítani, így a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj befizetését – választott fizetési módjának megfelelően – az alábbiak szerint kell megtenni (Forrás: https://mohu.hu/kozszolgaltatas/szamlazas):
- Banki átutalás esetén kérjük, a következő bankszámla adatokkal indítsa az utalást:
MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. OTP Bank 11794008-24030025. Az utalás közlemény rovatában továbbra is meg kell adni a számla sorszámát és azt az egyedi vevő (fizető) azonosítószámot, melyet az átutalni kívánt hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számla 3. oldalán, a bal felső sarokban talál. A már megszokottak szerint az utalást segítő részletes tájékoztatás (a bankszámla és a közlemény rovatban feltüntetendő adatok pontos ismertetésével) továbbra is megtalálható lesz a számlákon. - Csoportos beszedési megbízás esetén további teendője nincs. Az NHKV Zrt, mint kedvezményezett javára csoportos beszedési megbízás teljesítésére adott felhatalmazást a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény erejénél fogva a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt., mint kedvezményezett javára megadott felhatalmazásnak kell tekinteni.
- Csekkes befizetés esetében a számla mellé már az új kedvezményezett (MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.) nevére kiállított csekket fogjuk kiküldeni a számla mellékleteként.
- Díjnet szolgáltatás/e-számla igénybevétele esetén, amennyiben fizetési módként
- a banki átutalást választotta, kérjük, módosítsa a kedvezményezett adatait a fenti, banki átutalás esetében leírtak szerint;
- a csoportos beszedési megbízást választotta, vagy bankkártyás fizetéssel egyenlíti ki a számláit a felületen, Önnek további teendője nincs.
Kérdéseivel kérjük, hogy forduljon bizalommal a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számlája első oldalán szereplő ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikére; illetve általános információkért látogassa meg a www.mohu.hu, vagy a www.nhkv.hu oldalak valamelyikét.
Cikkek a témában
Kötelező hulladékszállítási szerződést kötni
Megtisztította az önkormányzat az illegálisan lerakott hulladéktól Csobánkát