Elsősorban az elhúzódó pandémiás időszak kedvező hatással volt arra, hogy az önkormányzat hivatala és az állampolgárok közötti kapcsolattartásban mind nagyobb teret nyert az elektronikus felületek használata. A gyorsabb és egyszerűbb ügyintézés lehetősége ugyanakkor számos technikai jellegű problémára is rávilágított, amelyek kezelésére, illetve megoldására tett lépéseinket az alábbi tájékoztatóban foglaljuk össze:
A hatályos jogszabályok figyelembevételével elektronikus úton benyújtott kérelem az alábbiak szerint alkalmas ügyindításra:
- A www.csobanka.hu oldalon elérhető „Elektronikus ügyintézés” felületen indított elektronikus űrlap kitöltésével elektronikus azonosítást (KAÜ azonosítás) követően van lehetőség.
- Hivatali kapun keresztül (CSOBPH – KRID azonosító: 300124332)
- E-papíron epapir.gov.hu oldalon keresztül (KAÜ azonosítást követően) Csobánka Község Önkormányzata címzett és a megfelelő témacsoport és ügytípus kiválasztásával. Amennyiben a megfelelő témacsoport nem található, úgy az EGYÉB témacsoport, EGYÉB ügytípus jelölendő meg.
- Elektronikus levelezési címre (e-mail címre) küldött kérelem nem minősül – joghatás kiváltására – megfelelően benyújtott kérelemnek, így ez az elektronikus forma ügyek indítására általában nem alkalmas.
Ezek alól az alábbi esetek a kivételek:- ha az adott eljárási vagy ügyintézési cselekmény elvégzése vagy nyilatkozat megtétele elektronikus ügyintézés esetén sem igényli (igényelné) a személyazonosító adat megadását. Ilyen ügytípus a közérdekű bejelentés.
- a kérelmet benyújtó ügyfél személyazonossága legalább a csatolmányból kétséget kizáróan megállapítható. Ilyen az AVDH hiteles dokumentum (a www.magyarorszag.hu oldalon hitelesíthető). Vagyis nem elegendő az e-mailben a személyes adatok megadása.
(az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési törvény) 18. §)
Egyéb esetben az e-mailes elérhetőséget az E-ügyintézési tv. 15. § (5) bekezdése értelmében a szerv kizárólag az ügyfél értesítése vagy tájékoztatása céljából használja.
Aláírásukkal ellátott papír alapú kérelmüket az alábbiak alapján tudják eljuttatni a hivatalhoz:
- postai úton a Csobánkai Polgármesteri Hivatal 2014 Csobánka, Fő út 1. címre,
- személyesen ügyfélfogadási időben,
- a hivatal ajtajában található sárga színű postaládába helyezve.
Felhívjuk a tisztelt lakosság figyelmét, hogy az elektronikus levelezési címen keresztül történő ügyintézéshez és tájékoztatás kéréséhez a Csobánkai Polgármesteri Hivatal központi e-mail elérhetősége használható! Más személyes e-mail címre vagy más közösségi médiában küldött üzenetek nem kerülnek feldolgozásra.
A Polgármesteri Hivatal központi e-mail elérhetősége: polgarmesterihivatal@csobanka.hu
Javasolható, hogy a polgármesternek, bizottságoknak, azok elnökeinek és a képviselőknek szánt elektronikus üzeneteiket – másolatban – szintén erre a címre juttassák el, így azok nyilvántartásba vételük mellett visszakövethetőek lesznek.