Az eddigi gyakorlattól eltérően az Európai Gazdasági Térség tagállamaiban nyugdíjat kapó magyar állampolgár a fővárosi vagy megyei kormányhivatalnál kérheti ki az „életbenléti igazolást”. A jogosultsági igazolás nyomtatványát a külföldi intézmény adja ki, amelyet a kormányhivatal az adatok ellenőrzése után igazol le. Az ügyintézési határidő 21 nap.
További információ a kormányablak oldalán olvasható az igazolással kapcsolatban.
A fővárosi és megyei kormányhivatalok elérhetőségei itt találhatóak.
További igazolások, hatósági bizonyítványok, amelyek a kormányhivatalnál kérhetőek:
- Egy címen lakó személyekről hatósági bizonyítvány kiállítása. Erre a felsőoktatásban résztvevők kollégiummal kapcsolatos kérelmei, illetve ösztöndíj juttatások igénylése kapcsán lehet szükség.
- Özvegyi nyugdíj megítélése ügyében továbbításra veszi át a Kormányablak a nem regisztrált, meghatározott évszám óta élettársi kapcsolatban, közös címem élő személyekről két tanúval ellátott nyilatkozatot.
- Földforgalmi ügyekben továbbításra veszi át az életvitelszerű címről, két tanúval alátámasztott nyilatkozatot.
- Családi állapot, házasságkötés idejének, lakóhelynek az igazolása külföldre.
- Család összetételére vonatkozó igazolás kiállítása külföldre. (E401 nyomtatvány)